Кафето намалява рисковете от инсулт?
Освен голямото удоволствие, което ни доставя ароматната напитка всеки ден, тя предпазва мозъка от удар. Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Жени, които пият поне по 1 чаша кафе на ден, намаляват с 25% рисковете за получаване на инсулт, сочи ново изследване на шведски учени, съобщава ivillige.com.
И обратното: жени, които не снабдяват тялото си с кофеин, увеличават рисковете от инсулт, добавят изследователите.
„Резултатите от нашето изследване показват, че консумацията на от една до пет чаши кафе на ден, намаляват шансовете да получите мозъчен удар с 22 до 25%”, заявява водещият изследовател Сузана Ларсън от Националния институт за медицина в Стокхолм.
„Дори и малки количества от кофеиновата напитка редуцират шансовете”, допълва тя.
За изследването са събрани данните на 34 670 жени на възраст от 49 до 83 години. Между 1998 и 2008 година 1680 от тях са получили мозъчен удар. Оказало се, че пристрастените към сутрешната живителна течност притежавали с 22-25% по-малък риск от инсулт.
Коментари (3) Най-старите отгоре
При тези с високо - направо води до инсулт. Не съм медицинско лице, но познавам 4 души - фенове на кафето с инсулти. За съжаление 3-ма не оцеляха, а 4-тата е жив труп, в инвалидна количка.





